МОЗ хоче обмежити рекламу лікарських засобів
Виконувачка обов’язків міністерки охорони здоров’я Уляна Супрун каже, що головна мета законопроекту — уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.
Серед основних пропозицій:
- заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
- заборона залучення до реклами препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
- заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
- зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу;
- за МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу;
- встановлення чітких штрафних санкцій для радіо і телебачення за рекламу ліків з порушенням законодавства.
Понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності. З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти торік, лише 3 є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші — симптоматичні та супутні препарати або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності, — запевняють у МОЗ.
Уляна Супрун зазначила, що від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні становить реклама лікарських препаратів та медичних виробів.
Читайте також: Як обрати лікаря і підписати з ним декларацію. Інструкція
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: