МОЗ хоче обмежити рекламу лікарських засобів

Міністерство охорони здоров’я України розробило законопроект, що обмежує рекламу лікарських засобів.

Виконувачка обов’язків міністерки охорони здоров’я Уляна Супрун каже, що головна мета законопроекту — уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Серед основних пропозицій:

  •  заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
  •  заборона залучення до реклами препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
  •  заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
  •  зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу;
  •  за МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу;
  •  встановлення чітких штрафних санкцій для радіо і телебачення за рекламу ліків з порушенням законодавства.

Понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності. З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти торік, лише 3 є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші — симптоматичні та супутні препарати або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності, — запевняють у МОЗ.

Уляна Супрун зазначила, що від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні становить реклама лікарських препаратів та медичних виробів.

Читайте також: Як обрати лікаря і підписати з ним декларацію. Інструкція

Залишити коментар

avatar

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: