Шантаж і погрози судом. Ситуація з телефоном, який здали у «Цитрус» на утилізацію

Шантаж і погрози судом. Ситуація з телефоном, який здали у «Цитрус» на утилізацію

19 березня у мережі з’явилася інформація, що клієнтка здала у «Цитрус» телефон на утилізацію, після чого її почали шантажувати. Пізніше голова компанії заявив, що позиватиметься до суду, оскільки поширена інформація шкодить іміджу магазину. Ще пізніше він повідомив, що нібито не подаватиме позов. «Секція» максимально коротко розповідає про ситуацію.

Зав’язка

У січні цього року киянка Вікторія Графська здала свій iPhone 6S на ремонт у «Цитрус», пише Ain. Там їй повідомили, що телефон не можна відремонтувати, його передадуть на утилізацію. Утім через півтора місяці невідомі почали її шантажувати тим, що відправлять її особисті фото людям, які є у списку контактів, якщо вона не повідомить їм пароль від акаунта Apple. Цю історію у Фейсбуці розповів брат потерпілої Станіслав Графський. Зрештою він та сестра написали заяву у поліцію.

20 січня з публічною заявою виступив СЕО компанії «Цитрус» Віталій Кузнєцов. У своєму Фейсбуці він написав, що провів внутрішнє розслідування і з’ясував, що телефон, який передала Вікторія Графська на утилізацію, так і не утилізували. Співробітник компанії продав гаджет на радіоринку у Дніпрі на запчастини.

Після цього утоплення телефон був «відновлений» підприємцями з ринку і проданий невідомим особам, які виявилися недобропорядними громадянами і для зняття блокування iCoud вдалися до низькоморальних дій, — зазначив Віталій Кузнєцов.

За його словами, служба безпеки компанії знайшла точку продажу і змогла повернути телефон. «Цитрус» був готовий віддати його власниці.

На той момент люди зі списку контактів таки отримали особисті фото Вікторії Графської, як і обіцяли у погрозах шантажисти.

Пік

22 березня Станіслав Графський написав у Фейсбуці, що отримав офіційну претензію від юристів мережі. У ній йому погрожують судом і звинувачують у нанесенні збитків діловій репутації компанії.

Ain пише, що документ фактично є претензією, складеною за підсумком публікації Графського. Юристи компанії зазначають, що факт здачі пристрою у компанію за програмою «Абсолютна Безпека» не доведений (факт здачі гаджету за цією програмою підтвердив СЕО компанії), як і факт поширення інформації саме з цього пристрою (СЕО «Цитрус» у своєму пості написав абсолютно протилежне). Також немає доказів неділової поведінки співробітників «Цитрус», скани якої нібито публічно викладав Графський (хоча цього не було).

Усі ці факти, згідно з документом, шкодять діловій репутації компанії, є наклепом. У той же час, в документі підкреслюють, що користувач сам несе відповідальність за збереження своїх персональних даних.

Від Графського вимагали, по-перше, спростувати свій пост у Фейсбуці, по-друге, видалити будь-яку інформацію з інтернету та інших ресурсів, яка «принижує честь, гідність і ділову репутацію компанії.

«Цитрус» у претензії посилається на те, що він не повинен нікому нічого доводити. Навпаки — це відповідач повинен буде довести достовірність інформації. Посилається «Цитрус» на ч. 3 ст. 277, але цю норму скасували ще у 2014 році. Це все, що потрібно знати про претензії «Цитруса», — зазначає керуючий партнер Axon Partners Дмитро Гадомський.

При цьому, за словами Станіслава Графського, на його телефон у цей момент продовжували надходити погрози від шантажистів.

Розв’язка

23 березня СЕО «Цитрус» Віталій Кузнєцов приніс вибачення постраждалим та пообіцяв «вичерпати інцидент» і передати телефон власниці. На питання людей у коментарях про те, на кого компанія збиралася подавати до суду, Віталій Кузнєцов відповів: «Ми поспілкувалися і зрозуміли, що не до кінця розуміли одне одного».

Також у коментарях він написав, що претензію підготували так швидко, тому що вважали, ніби її створили конкуренти.

  • Компанія «Цитрус» — перша українська спеціалізована мережа магазинів гаджетів і аксесуарів. Створена в 2000 році. Сьогодні «Цитрус» має 50 магазинів в Україні.

Leave a Reply

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: