Львів’янам показали, як може виглядати е-квиток. Сподобалося не всім

Розробники презентували фото майбутнього електронного квитка у соцмережі. Згодом з`ясувалося, що це старий варіант дизайну, а над новим нині працюють у відділі промоції Львівської міськради.

Як виглядатиме е-квиток у Львові

2 квітня на офіційній сторінці електронного квитка у Фейсбуці представили один із варіантів вигляду проїзного документу. Розробники помістили на нього тематичні піктограми транспорту з брендбуку Львова, а також застосували кодування кольором: загальний квиток має синю смужку, студентський — червону, туристичний — фіолетову тощо.

Дизайн електронного квитка

Дизайн електронного квитка / tvoemisto.tv

Крім того, на загальній картці міститься її номер, штрихкод і сервісна інформація: телефон гарячої лінії, адреса центру обслуговування, веб-сайт. На пільговій додатково — фото, ПІБ, термін дії. Для отримання пільгової картки потрібно буде звернутися у центр обслуговування пасажирів і принести фото або зробити його на місці. Студенти й учні оформлятимуть квитки через свій навчальний заклад.

Перевіряти, чи дійсний е-квиток, контролери будуть спеціальними зчитувальними приладами. Зовнішній вигляд картки, за задумом, мав би допомогти перевіряючому зрозуміти, що у пасажира потрібно попросити посвідчення на пільгу.

З огляду на те, що пластикові картки будуть замовлятися великими партіями (так дешевше) зміна дизайну найближчим часом не планується. Окремо будуть друкуватися туристичні картки, які будуть присвячені різним подіям, що відбуватимуться в місті, — пояснили адміністратори сторінки.

Як обирали дизайн

Адміністратори сторінки «Електронний квиток» зазначили, що дизайн розробили ще минулого року, коли презентували оновлений логотип Львова. Його автором, як і автором вигляду електронного квитка, є дизайнер Юрій Крукевич. Ця робота не коштувала місту грошей.

Оновлений логотип Львова

Оновлений логотип Львова

Зазначимо, що конкурс на кращий дизайн електронного квитка оголошували у червні 2017. Тоді ж створили спеціальну комісію, яка мала би обрати переможця. До неї увійшли: Василь Косів — позаштатний радник міського голови, Юрій Кужелюк — депутат ЛМР, член постійної комісії з питань фінансів та планування бюджету, Андрій Москаленко — заступник міського голови з питань розвитку, Святослав Товстига — голова ГО «За якісний танспорт», керівник громадської ради при управлінні транспорту ЛМР і Олексій Хміль — речник ЛКП «Львівавтодор».

У конкурсну комісію ми запросили досвідчених людей, які представлятимуть і громадськість Львова, і владу, і фахівців з дизайну, — уточнював тоді директор ЛКП «Міський центр Інформаційних технологій Андрій Вишневський.

У коментарі Zaxid.net Олексій Хміль зазначав, що на конкурс надійшло 17 варіантів, більшість з яких містили зображення лева або транспорту. Конкурсний комітет мав зауваження до кожного і обрати переможця не зміг.

Як виглядали ці варіанти — невідомо. Їх ніде не публікували.

Незадоволені користувачі

У коментарях під постом про вигляд е-квитка думки користувачів розділилися: одні назвали дизайн гарним, інші ж розкритикували його. Серед основних претензій — непрактичний білий колір картки, незрозумілі скорочення (літеру «З» плутали з цифрою 3), відсутність проведеної роботи з боку автора. Дехто навіть пропонував власний варіант дизайну, однак адміністрація сторінки критично висловилася про нього.

На думку дизайнера львівської студії, з графічної точки зору продукт неякісний, більше того — квиток неінформативний.

Графічно квиток зроблений нашвидкуруч. Наприклад, іконки різної товщини, що говорить про використання готових матеріалів, не опрацьованих спеціально під проїзний документ. Крім того, піктограми абияк розміщені на його площині, немає композиції, — каже фахівець.

За словами Олександра Кіншова, з дизайнерської точки зору площину можна було використовувати більш раціонально. На туристичні картки — помістити інформацію про «Львівелектротрнас», яка могла би зацікавити приїжджих, а на загальні — таку, яка б просувала його як бренд. Або ж просто пояснити права і обов’язки власника квитка — які документи він має пред’явити, коли закінчується термін дії проїзного тощо.

Доповнено

Речник ЛКП «Львівавтодор» Олексій Хміль заявив, що викладений дизайн не остаточний і зауважив, що не розуміє, чому саме зараз на нього звернули увагу. Розробка, каже представник підприємства, була створена у 2017 і тоді на неї ніхто не звернув уваги.

Нам потрібно було показати нашим західним партнерам, як може виглядати квиток. Тому ми звернулися до Юрія Крукевича, автора брендбуку Львова, з проханням зробити дизайн документу. Це перший його варіант. Пізніше ми пропонували йому зайнятися оформленням і брендбуку квитка, але він відмовився через високу зайнятість, – зазначив Олексій Хміль.

Дизайн карток, який пропонували учасники спеціально оголошеного конкурсу 2017 року, комісія відхилила. Головним аргументом, за словами речника «Львівавтодор», було те, що роботи не асоціювалися з новим брендом Львова. На прохання показати їх, Олексій Хміль відповів, «що зараз не варто підіймати це».

Речник комунального підприємства зазначив, що сьогодні робота над дизайном картки ведеться у відділі промоції міської ради. Невдовзі результат презентують громадськості.

  • Електронний квиток — це автоматизована система оплати проїзду у громадському транспорті (АСОП), яка повинна забезпечити прийом оплати за проїзд та облік пасажирів.
  • 17 липня «Львіватодор» відкрив тендерні пропозиції на впровадження електронного квитка у Львові. На тендер надіслали документи 17 компаній з України, Європи, Ізраїлю, Туреччини та Кореї. У планах — два етапи тендеру: технічний і економічний. На технічному етапі оцінять технічні пропозиції і зможуть відкинути кілька компаній, а на економічному — виберуть компанію, ціна якої буде найпривабливішою для міста, і яка займатиметься вже безпосереднім введенням в експлуатацію електронного квитка у львівському транспорті.
  • Повноцінно запрацювати е-квиток має у 2019 роках. Для цього в усьому громадському транспорті міста встановлять валідатори для автоматизованої оплати за проїзд за допомогою спеціальних та банківських карток.
  • Загальна вартість проекту становить 11,2 млн євро, з яких 10 млн євро — кредит ЄБРР, 1,2 млн євро — кошти міського бюджету.

Читайте також: У львівських трамваях можна оплачувати проїзд банківською карткою

Leave a Reply

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: