Недискримінаційний бізнес. У компаніях розповіли, чому працевлаштовують різних людей

Робота — місце, де люди проводять вагому частину свого життя. Представники і представниці ЛГБТ-спільноти не є виключеннями. Щоправда, далеко не всі з них можуть працевлаштуватися, якщо про їхню сексуальну орієнтацію чи гендерну ідентичність стане відомо керівництву.

Відповідно до звіту Правозахисного ЛГБТ Центру «Наш світ», опублікованому у вересні 2018, з початку року в Україні було зафіксовано 12 випадків порушень у сфері зайнятості, серед яких упереджене ставлення, незаконне звільнення та ін.

«Секція» поговорила з представницями компаній, які діють у Львові, про те, чому вони прийняли політику недискримінації, яким чином це позначається на їх роботі та що це дає бізнесу.

Більше різноманіття — більше користі для клієнта

Олена Сургай — заступниця директора та бренд менеджерка Lush в Україні

Олена Сургай — заступниця директора та бренд менеджерка Lush в Україні / facebook.com

Lush — косметична компанія, головний офіс якої знаходиться у Великій Британії. Два магазини є і у Львові. За словами заступниці директора та бренд менеджерки Lush в Україні Олени Сургай, толерантність — один із принципів роботи компанії. Причина цього проста — у ній працюють та купують люди різного віку всіх кольорів шкіри, віросповідань, різних професій, всіх сексуальних орієнтацій.

У нас не було необхідності письмово закріплювати політику недискримінації — з нею компанія почала свою роботу ще більше 20 років тому. На цих принципах компанія працює і донині. Серед наших співробітників є люди з інвалідністю, переселенці з Криму і Донбасу, багатодітні мами, представники ЛГБТ-спільноти, люди різних віросповідань. Не маючи політики рівності при прийнятті на роботу співробітників, ви можете втратити дійсно талановитих людей, які могли б принести вашому бізнесу більший дохід, — каже Олена Сургай.

Заступниця директора розповідає, що політика рівності допомагає і в роздрібному бізнесі. Наприклад, зазначає вона, коли покупців в магазині обслуговують дівчата одного віку і схожої зовнішності, це відлякує частину покупців. Різноманітність серед продавців допомагає покупцям знайти того, хто йому ближче, і у кого йому комфортніше отримати консультацію.

Спеціального навчання на тему рівності та толерантності у Lush немає, втім у 2016 році компанія пройшла тренінг на тему недискримінації в рамках проекту «Індекс корпоративної рівності».

Lush у ТРЦ Victoria Gardens

Lush у ТРЦ Victoria Gardens / section.in.ua

Lush регулярно дозволяє проводити агітаційні кампанії групам або організаціям, що працюють в області прав тварин, прав людини і захисту навколишнього середовища, у вітринах своїх магазинів.

Олена Сургай наводить статистику, згідно з якою, за останні десять років, Lush витрачає десятки мільйонів фунтів на підтримку різних ініціатив у світі.

До прикладу, у червні 2015 року у 825-ти магазинах Lush по всьому світу проходила двотижнева кампанія за загальне визнання і рівність прав членів ЛГБТ-спільноти в якості прав людини. У магазинах покупцям задавали питання: «А що, якби Ваша любов була нелегальною?» і пропонували викладати фото в соціальні мережі з золотим милом Lush. Цей продукт випустили для збору коштів на підтримку цієї кампанії. На милі був напис #GayIsOK  «Бути геєм нормально»). В ході цієї кампанії було зібрано понад 250 тис. фунтів і отримано понад 30 млн. фото з хештегом #gayisok.

Ми були приголомшені результатом. Це була дуже успішна кампанія, у пресі були позитивні відгуки. В Україні ми продавали це мило в двох магазинах, де співробітники магазина виявили добровільне бажання підтримати кампанію, — пояснює Олена Сургай.

Хартія Етики для всіх

Провідна фахівчиня з Корпоративної соціальної відповідальності Ольга Бойко

Провідна фахівчиня з Корпоративної соціальної відповідальності Ольга Бойко / facebook.com

Ще однією компанією, яка має представництва у Львові та відкрито заявляє про свою політику недискримінації, є «Ашан». Провідна фахівчиня з Корпоративної соціальної відповідальності Ольга Бойко пояснює, що усі принципи та норми прописані у Хартії Етики, яка визначає загальну політику різноманіття та рівних можливостей для всіх, незалежно від статі, віку, віросповідання, сексуальної орієнтації, інвалідності, політичних поглядів.

Хартія Етики з’явилась в «Ашан Рітейл Україна» у 2015 році після того, як «Група Ашан» приєдналась до мережі Глобального Договору ООН на рівні всіх країн присутності.

Хартія Етики для нас — практичний довідник для всіх наших політик, що вказує вірний шлях у різних складних ситуаціях, з якими ми стикаємося у повсякденній діяльності. Вона призначена для всіх співробітників, клієнтів, партнерів та інших зацікавлених сторін, — каже Ольга Бойко.

У компанії тренінг з Етики є обов’язковим для всіх співробітників і співробітниць. Він представлений у вигляді електронного навчання.

«Ашан Сіті» на Володимира Великого

«Ашан Сіті» на Володимира Великого / section.in.ua

Крім того, представниця «Ашан» запевняє, що у компанії реагують на звернення людей щодо порушення етичних норм та правил. Аби будь-хто міг звернутися, діє Гаряча лінія з етики, яка є конфіденційною. Таку систему запустили у серпні, тож наразі статистики звернень ще немає.

Окрім цього в «Ашан Рітейл Україна» також діє Комітет Етики, очолюваний Генеральним Директором. Він вивчає складні етичні дилеми та надає рекомендації щодо їх вирішення. За необхідності будь-який співробітник може ініціювати засідання Комітету, яке зазвичай відбувається двічі на рік, — зауважує Ольга Бойко.

До слова, Хартія Етики є публічним документом, з яким може ознайомитися будь-хто.

Співробітниця компанії наголошує, що «Ашан» не рахує, скільки у них працевлаштовано ЛГБТ, адже навіть невідомо, чи є такі взагалі. Відсутність статистики пов’язана з тим, що тут не акцентують увагу на сексуальній орієнтації та гендерній ідентичності, утім, якщо про це стане відомо, людину не дискримінуватимуть.

За допомогу у пошуку компаній для цього матеріалу дякуємо представникам проекту «Індекс корпоративної рівності». Фірми відбиралися за двома критеріями: наявність політики недискримінації та представництв у Львові.

Індекс корпоративної рівності — це національне онлайн-дослідження корпоративної політики, правил та практик приватних компаній щодо заборони дискримінації на робочому місці та підтримки рівності та різноманітності. Індекс включає дослідження заборони дискримінації за ознаками статі, інвалідності, сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності. Компанії, які взяли участь, можуть пройти навчання та розробити політику недискримінації.

Це одне з інтерв’ю серії «Такі як ми» у рамках проекту «Посилення протидії гомофобії та трансфобії на місцевому рівні в Україні».

Матеріал створено за сприяння ГО Центр «Соціальна дія» та за підтримки Норвезького Ґельсінського Комітету і Міністерства закордонних справ Норвегії.

Спецпроект «Такі як ми»

Leave a Reply

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: