У Львові проведуть фестиваль традиційної сім’ї, якій «загрожує гендерна ідеологія»

Частина промо Lviv Family Day

Частина промо Lviv Family Day / blagoslovennya.org

3 червня у Львові планують провести фестиваль Lviv Family Day. Його організатори кажуть, що сьогодні «українській сім’ї загрожують одностатеві шлюби, через що вона руйнується», а також «існує загроза гендерної ідеології» і тому необхідно нагадати про основні сімейні цінності. Однак не всі погоджуються з такою позицією.

Що таке Lviv Family Day і хто його організатори

У неділю у центрі Львова має пройти фестиваль Lviv Family Day, мета якого — привернення уваги до захисту, збереження та підтримки інституту сім’ї. Захід організовує громадська організація «Благословення» під патронатом архиєпископа і митрополита Львівського УГКЦ владики Ігоря Возьняка.

У програмі заплановані віче на площі Ринок, майстер-класи, концерти та просвітницькі лекції на площі Юра. За словами голови ГО «Благословення» Олега Андрушківа, під час віче кожен зможе висловити свою думку з приводу того, як має виглядати традиційна українська сім’я та з приводу гендерної ідеології.


Ми дотримуємося християнських цінностей. Основа нашої сім’ї закладена у Божому плані, який створив людину чоловіком і жінкою і сказав їм: «Плодіться та розмножуйтеся». Це є наша основа — те, як Бог нам радить діяти, щоби ми були щасливими. Якщо ми починаємо викривлювати ці поняття: одружуватися чоловік з чоловіком, жінка з жінкою, тоді народжується багато проблем, — переконаний Олег Андрушків. — Але основна ціль заходу — не виступити проти когось. Це їхній вибір, їхній шлях. Ми виступаємо проти загроз, які існують на офіційному рівні, які будуть руйнувати нашу сім’ю. Існує програма, яку підписав свого часу Яценюк. Відповідно до неї, в Україні до 2020 року повинні прийняти одностатеві шлюби. А вони несуть загрозу українській сім’ї, вона руйнується як така.

Організатор каже, що хоче, аби сім’ї захистили, оскільки це закладено навіть у Конституції України.

Тому ми хочемо, щоби була розроблена програма розвитку сім’ї, — додає голова громадської організації.

Отець Тарас Фітьо, голова комісії у справах родини Львівської архиєпархії УГКЦ каже, на фестивалі акцентуватимуть увагу саме на демонстрації цінностей християнської родини.


Ми просто хочемо показати, що таке традиційна сім’я — сім’я на основі християнських цінностей. Це чоловік, жінка і діти. А виступати проти когось — це зайву рекламу їм робити. Наскільки мені відомо з того, що є у програмі, ніяких агресивних заяв не буде, — переконує о. Тарас Фітьо.

Фестиваль і влада

Олег Андрушків також заявив, що фестиваль відбуватиметься за підтримки Львівської міської ради і облдержадміністрації. Крім того, на ньому виступатимуть представники органів влади.

Однак у прес-службі Львівської міськради повідомили, що просто розмістили анонс фестивалю на сайті, а про іншу підтримку мова не йде. Немає і підтвердження того, що хтось з мерії  виступатиме на заході.

Міський голова перебуває у відрядженні, у нас немає жодної інформації щодо його участі. Наразі нам нічого не говорили і про інших. Ми не можемо сказати «так» чи «ні» стосовно того, чи буде наш представник, бо у нас немає такої інформації, — пояснили у прес-службі.

Представник від облдержадміністрації дійсно буде, однак хто — також невідомо. У прес-службі ЛОДА також зазначили, що фестиваль підтримують, але фінансово чи організаційно вони до нього не дотичні. Також там кажуть, що фестиваль не про гендерні питання, а саме про «християнські цінності і пропаганду традиційної сім’ї».

Позиція активістів

«Lviv Family Day» викликав занепокоєння в активістських колах Львова. За словами учасниці «Феміністичної майстерні» Йош, у самому фестивалі, якщо він націлений на підтримку сімейних цінностей, нічого поганого немає, адже це про позитивні ідеї і кожен має право висловлювати свою думку.


Але занепокоєння викликає той факт, що спікер фестивалю, який його організовує, говорить про загрозу так званої «гендерної ідеології». Я зараз не висловлююся від імені всієї «Майстерні», але від себе кажу, що це дуже дивно звучить. Немає такого поняття як «гендерна ідеологія». Гендер — це наукове поняття, яке відноситься до соціологічної науки. Так само можна дійти до того, що ми будемо називати еволюційну теорію, математику чи фізику ідеологією. Тому фрази про те, що гендерна ідеологія загрожує сім’ї, звучить абсурдно, — пояснює Йош.

Крім того, активістка «Феміністичної майстерні» зазначає, що організатори події неодноразово висловлювався про те, що міжнародне законодавство, яке спрямоване на захист прав людини і дотримання гендерної рівності, призведе до руйнування сім’ї (йдеться про ефіри на телеканалах «Перший Західний» і «ТРК «Львів»).

Україна підписала ці міжнародні документи, а тому, з одного боку, хочеться захистити це законодавство, бо воно про позитивні зміни у суспільстві. А з іншого боку, виникає питання: якщо представники влади ходять на такі фестивалі, вони також виступають проти міжнародного законодавства, яке підписала Україна? — додає Йош.

Чому церква виступає проти гендеру та урядових програм

Олег Андрушків, говорячи про програму уряду, має на увазі «Національну стратегію у сфері з прав людини до 2020 року», затверджену 23 листопада 2015 року. У документі серед інших завдань йдеться про легалізацію в Україні зареєстрованого цивільного партнерства для різностатевих і одностатевих пар. Однак після того, як християнські активісти написали петицію з вимогою виключити цей пункт, Мін’юст викреслив його.

Також представників релігійної громадської організації турбує поняття гендеру.

Гендер (походить від англійського слова gender — «стать» і латинського genus —«рід») — слово, яке вживають, щоби позначити соціальну стать людини, яка може збігатися з біологічними характеристиками, а може й ні. При цьому такі сучасні дослідники, як філософ і соціолог Джудіт Батлер, говорять про гендер як спектр, зважаючи на те, що немає 100-відсоткового чоловіка чи 100-відсоткової жінки, а кожен індивід має певний відсоток характеристик тієї чи іншої статі.

Гендерна ідентичність — внутрішнє самовідчуття приналежності людини до того чи іншого гендеру.

Свого часу, саме поняття гендеру стало причиною того, що українські депутати і Рада церков висловилися проти ратифікації Стамбульської конвенції про запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству.

Конвенція гарантує захист від дискримінації за ознакою «гендерної ідентичності» та «сексуальної орієнтації», що робить поняття «гендер» залежним не від природних статевих ознак, а від самоідентифікації особи. Такий викривлений підхід може зробити Стамбульську конвенцію інструментом для популяризації в українських школах і університетах нових «гендерних ролей» та одностатевих стосунків, — вважають у Раді церков.

Хоча директорка Центру соціальних і трудових досліджень Ніна Потарська каже, що у конвенції не йдеться про викладання в школах і взагалі не мовиться про сексуальну орієнтацію, крім випадків порушення прав і захисту людей у випадках насильства». У слові «гендер» немає нічого, що може загрожувати церкві, переконана спеціалістка.


Якщо читати Стамбульську конвенцію, то вона про захист прав людей, які переживають насильство, — зазначає експертка.

Україна підписала Стамбульську конвенцію 7 листопада 2011 року.

 

Ще про права людини

 

Leave a Reply

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: